DSM Eagle Talon TSI AWD | Hołek

Dodane przez dnia Wrz 29, 2014 w Zaprzyjaźnione Projekty | Możliwość komentowania DSM Eagle Talon TSI AWD | Hołek została wyłączona

DSM Eagle Talon TSI AWD | Hołek

DSM Eagle Talon TSI AWD | Hołek

 
Właściciel: Krzysztof
Kika słów o projekcie:

Odkąd pamiętam to zawsze miałem problem z użytkowaniem „seryjnego sprzętu”. Zabawę rozpocząłem w latach 90 zaczynając od podrasowanego motoroweru Jawa 50 mustang, potem mając 17 lat jak większość nastolatków przesiadłem się na Fiata 126p. Maluch nie mógł pozostać seryjny i otrzymał zmodyfikowany układ wydechowy, zapłon oraz dolot. Pod koniec lat 90 zainspirowany tczewską grupą Volkswagen Team Tczew postanowiłem zmienić 126p na coś bardziej podatnego na mody. Następcą miał być golf MK2 1.6 TD, ale po obejrzeniu filmu „The Fast and the Furious” oraz po namowie ojca wybór padł na Hondę Civic 4g 1.5/1.4 hybryda, która została kompleksowo odnowiona oraz podrasowana z 90KM do 128KM. Kolejnym autem był Civic 5g 1.6 DOHC VTEC (vti 160KM).  W 2009 postanowiłem rozstać się z marką Honda, gdyż stała się ona zbyt „pospolita”. Szukając typowego, mało spotykanego Fun Car’a wybór padł na DSM Eagle Talon Tsi AWD. Cała transakcja zakupu auta trwała bardzo długo, niemniej jednak w 2010 auto zawitało w Tczewie. Ten konkretny DSM został importowany z USA i jest jednym z nielicznych egzemplarzy w PL. Seryjnie auto wyposażone było w silnik 2.0 DOHC 4G63T o mocy 210KM i napędzie 4×4 o rozkładzie 50-50. Auto przeszło kompleksowe modyfikacje jednostki napędowej, układów: doładowania, wydechowego, paliwowego oraz jednostki sterującej w firmach: PromotoR oraz ProjectXS. Pomimo faktu, iż moje Fun Car’y nie należą do grupy VAG, to wśród aut do jazdy codziennej wielokrotnie się pojawiały: Golf MK2 1.8 16v KR, Golf MK4 VR5, VW Lupo 1.4 16v, czy Opel Corsa GSI

Fakty | Modyfikacje:

  • MODEL:  DSM Eagle Talon TSI AWD ’91 Silver grey (rozkład napędu 50-50)
  • SILNIK: 2.0
  • MOC: Moc obecna (ograniczona skrzynią biegów): 425HP, 480Nm
  • MODYFIKACJE POD MASKĄ:  4G63T 6 BOLT, panewki Clevite, nowy wzmacniany wał korbowy, kute korbowody Eagle H beam, kute tłoki Ross, śruby głowicy ARP, uszczelka pod głowice HKS 1.6mm, wałki rozrządu Brian Crower combo 272 Stage 2, sprężynki i talerzyki tytanowe Crower, usunięte walki balansowe, nowe popychacze zaworowe OEM, kompleksowa obróbka głowicy, mocowania silnika poliuretanowe Prothane, cienka chłodnica Koyo, slim fan x 2, olej Millers Oil CFS Motosport 10W60, filtr oleju K&N Performance Gold, węże silikonowe Gates Racing, owe węże wodne OEM, dodatkowy włącznik wentylatorów 1-2, nowe koło pasowe „solid block”
  • UKŁAD PALIWOWY: Wtryskiwacze RC 750, Regulator ciśœnienia paliwa Aeromotive, Pompa paliwa Walbro 255hp
  • UKŁAD DOLOTOWY: 4”dolot custom, BOV HKS ssqv, FMIC Precision Racing, Filtr stożkowy K&N big tube, Map sensor out
  • UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor wydechowy Evo 3, Turbina Forced Performance 3065 dual bb, Wastegate Tial 44mm + screamer pipe, 3” customowy wydech przelotowy, Tylny tłumik TenzoR style, Nowe plecionki
  • ELEKTRONIKA: Wzmacniacz iskry MSD Dis2, Komputer sterujący AEM EMS standalone, Kable zapłonowe Vision Motorsport 12mm, Świece NGK Irydium 2 stopnie zimniejsze, Nowe podstawka pod cewki wraz z rezystorem OEM
  • UKŁAD NAPĘDOWY: all Wheel Drive, Sprzęgło ACT 2600, Kolo zamachowe Fidanza, Zbrojony przewód sprzęgła, Przewietrzona skrzynia, Mocniejsza pompa sprzęgła TRW, Siłownik główny sprzęgła Brembo, Nowa instalacja hydrauliczna sprzęgła miedź, Płyn Motul 5.1, Nowe osłony i obejmy przegubów, Regeneracja wybieraków biegów
  • ZAWIESZENIE/KOŁA: Amortyzatory KYB AGX regulowane, Sprężyny Tein zielone, Pełen kit elementów zawieszenia Energy Suspension, Felgi ADR Cypher 17″, Opony Bridgestone Potenza RE050, Nakrętki Drag Wheels, Rozpórka przód góra -ProRacing, Rozpórka tył góra- ProRacing, Wahacze dolne przód SRL, Pełna rewizja zawieszenia (sworznie, końcówki, tuleje, łączniki itd.)
  • UKŁAD HAMULCOWY: Tarcze hamulcowe przód Mikoda GT nawiercane i wentylowane, Tarcze hamulcowe tył Stoptech nawiercane i wentylowane, Klocki hamulcowe Ferodo, Zbrojone przewody hamulcowe Goodridge, Pełna regeneracja i czyszczenie zacisków przód + tył, Nowa instalacja hydrauliczna przód i tył – miedź, Płyn Motul RBF 600, Pełna regeneracja hamulca ręcznego
  • NADWOZIE – BODY-KIT: Stock DSM Eagle Talon, Nowe klosze lamp przednich clear black, Hood spacer
  • WNĘTRZE: Wskaźnik EGT, Wskaźnik AFR AEM Uego szerokopasmowy, Wskaźnik Boost Pro racing, Fotele kubełkowe GT Turismo Pro Racer, Pasy szelkowe 3pkt, 3″ Takata style, Redukcja masy -60kg, Gałka Razo
  • AUDIO: Seria